Zorgcapaciteit
Welkom bij www.zorg-capaciteit.nl
FAQ
  • Waarom deze website?
    Evenals een eerdere website geeft deze website actueel inzicht in het aantal beschikbare IC-bedden per deelnemende instelling. Naast de IC bedden worden ook andere bedtypes bijgehouden zodat men gerichter kan kijken naar beschikbare vrije capaciteit. Desgewenst kunnen ook andere bedtypes worden toegevoegd.

  • Wat kunnen we verwachten van de website?
    Allereerst zijn de IC-bedden in het systeem inzichtelijk gemaakt, vervolgens is dit uitgebreid met kinder-IC en CC-bedden. Meer bedtypes kunnen volgen, maar ook andere disciplines en de integratie van transportcapaciteit zijn mogelijk. De site moet 1 portaal zijn voor de beschikbare zorgcapaciteit in Nederland, hieronder verstaan we onder andere diverse bedtypes en transportmiddelen, zoals ambulances, helikopters en medische teams.

  • Hoe accuraat zijn de gegevens?
    Ieder ziekenhuis zal zelf de beschikbare bedden in de website invoeren en accuraat houden. Hierdoor is het mogelijk voor andere ziekenhuizen en meldkamers snel contact op te nemen met het ziekenhuis waar een bed beschikbaar is. Dit bespaart veel zoekacties. Het is noodzakelijk dat de gegevens netjes en op tijd bijgehouden worden met name voor ambulancediensten en geneeskundige hulp bij rampen.

  • Is de website een reserveringssysteem?
    Nee, het is geen reserveringssysteem. Er zal altijd gebeld worden naar het ziekenhuis om een bed te bespreken.

  • Zijn er verschillende type gebruikers?
    Ja, per organisatie zijn verschillende type gebruikers. Zo heeft een ziekenhuis een beheerder van de organisatiegegevens. De beheerder kan ook nieuwe medewerkers toevoegen. Er is ook een beddencapaciteitsbeheerder met de rol om de beschikbare beddenaantallen te kunnen wijzigen. Verder kan er ook alleen een inkijkfunctie aan een medewerker gegeven worden. Een meldkamer heeft een beheerder en medewerkers met inkijkfunctie.

  • Moet het wachtwoord af en toe gewijzigd worden?
    Voor de veiligheid is afgesproken dat er eens in de 4 maanden het wachtwoord van iedere medewerker gewijzigd moet worden. Wachtwoorden zijn ook automatisch op te vragen door de gebruiker.

  • Ik krijg geen toegang tot de website, terwijl ik wel de juist inloggegevens heb ingetoetst. Wat nu?
    Neem contact op met de beheerder binnen uw ziekenhuis of meldkamer, bel de helpdesk of stuur een E-mail naar de helpdesk

  • Wie is verantwoordelijk voor de inhoud van de website?
    Iedere gebruiker is verantwoordelijk voor zijn / haar gegevens.

  • Wat doe ik als de site niet beschikbaar is?
    Controleer of internet beschikbaar is binnen uw instelling. Neem contact op met de beheerder binnen uw ziekenhuis of meldkamer of met de helpdesk.

  • Ik heb inloggegevens gekregen van Beheer maar mijn toegewezen rol klopt niet. Wat nu?
    Neem contact op met uw beheerder binnen uw instelling.